27 Ocak 2011 Perşembe

köfte değil ekmekler ıslama


friendfeed'de "kadıköy'de nerede iyi köfte yerim" dediğimde bir çok parmak burayı işaret etti, ben de o parmakları kıramadım, geldim. 1965'den beri aynı yerdelermiş, zamanla ufak binayı satın almışlar, bir de yana ufak bir ilave etmişler, böylece köşede olmamalarına rağmen iki sokaktan birden girişleri oluvermiş; bu da tarif istediğimde gelen iki farklı yol tarifini açıklıyor. sabah 6'da çorbayla açılıp gece 9'a kadar servis yapıyorlar, gerçekten köfteye adanmış bir ömür.


rivayete göre bu genç arkadaş hülya avşar'ın yeğeniymiş :) onun dışındaki tüm aşçı ve ocakçılar dükkan ilk açıldığından beri burada çalışıyorlarmış. ve adapazarında şubeleri yokmuş, direkt olarak burada açılmışlar. 


rivayete göre pilav da sıcak yemekler de çok iyiymiş ama ben köfte odaklı geldiğim için ancak önden az tavuksuyu çorba aldım. ve sadece o çorbayı içmek için bile gidilir, o kadar iyiydi. 


köftenin masaya gelişi bu şekilde. bilmeyen var mıdır bilmiyorum ama yine de söyliyim, ekmekler sulu bir sosun içine batırılıp ızgarada köftelerle birlikte pişiyor. size tavsiyem, ekmekleri iyice pişirmelerini isteyin, ben bir daha gidersem öyle yapıcam, bu şekilde çok yavandılar.


üstteki ekmeği kaldırdığımızda 10 miki görüyoruz. (evet köfte değil, miki) köfteleri bu kadar küçültmenin mantığını hiçbir zaman anlayamamışımdır. önce göz doymalı. 5 köfte olsun ama daha büyük olsuncuyum ben sanırım. bu şekilde tadını da tam alamıyoryum galiba. köfteler şapkamı uçurmadı açıkçası, kötü müydü; hayır. ama rüyama girmezler. ama o yandaki acılı sos girebilir, o başarılıydı. 

garnitürde turşu sevmeyen biriyim, özellikle biber varsa közde ve iyice ölmeli. domates konusunu ise hiç açmayalım, o güzel domatesler çocukluğumda kaldılar.. 


köftenin porsiyonu 9 lira. az çorbayla birlikte 11 lira hesap ödedim. bir daha gidersem piyazlarını ve pilavlarını deniyeceğim ve ıslama ekmeği daha pişmiş isteyeceğim. personel güler yüzlü, bu oldukça keyif verici oluyor her zaman için. bu arada unutmadan, masalara bir şeyler yazıp bırakma ritüeli var, ben de bir masaya bir not bıraktım, bulup nottaki şifreyi bu posta yorum yazana da bir köfte benden :)

afiyet olsun.



Hiç yorum yok: